Blog byłego Radnego z Pisarzowic

piątek, 8 października 2010

Przedwyborczo...

Ostatnio brak mi czasu na "pielęgnowanie" BLOGA
ale myślę, że jeszcze przed wyborami się odezwę.

Czeka nas jeszcze sesja Październikowa,
i Listopadowa...

przekazuję tylko info na temat Budowy szkoły
w Pisarzowicach.
Została podpisana umowa z wykonawcą, a obok szkoły 
już powstaje plac zabaw dla dzieci.

proszę w komentarzach zadawać mi pytania a temat wyborów
to na ich podstawie przygotuję felieton,
ale to już po niedzieli...

Życzę przyjemnego ŁYKENDU
i polecam film, który mnie troszeczkę rozbawił,
a więcej zasmucił.

Znaleziony w You Tube:


7 komentarzy:

  1. Chciałem zaznaczyć, że hala w pisarzowicach też jest budowana na krechę.

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, ale dzięki tej kresze można liczyć na pozyskanie funduszy.
    Tak już to bywa z dopłatami.

    OdpowiedzUsuń
  3. a skąd te fundusze - pożyczka państwa z uni?. Dostałeś kiedyś coś za darmo?

    OdpowiedzUsuń
  4. A to już inna sprawa.
    Wprawdzie Nasza Gmina pozyskuje co roku parę milionów, na różne inwestycje, lecz mam świadomość tego, że ktoś musi za to kiedyś zapłacić, albo już zapłacił w postaci naszej - zbiorowej składki członkowskiej.
    Pewnie, że nie ma nic za darmo, tylko głupiec wierzy w takie "cuda", i wysyła esemesy za 6.60 PLNów z Vat. Dopóki więc nie zmieni się system - w pojęciu ogólnym. to realia są jakie są, a nowomowa w postaci "funduszy unijnych..." itp, pozostanie szyfrogramem hipnotyzującym społeczeństwo.
    trzeba , znakiem tego Nowego Pokolenia, które wreszcie to zrozumie. Ale czy to jest możliwe, zważywszy na to, czym jesteśmy "odżywiani"?

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie sie wydaje , że w okresie kryzysu trzeba oszczędzać a nie być rozrzutnym. gmina płaci w tej chwili ok 3mln odsetek rocznie ( o ile sie nie mylę jeśli tak to mnie popraw )

    OdpowiedzUsuń
  6. A właśnie przeczytałem, że nowelizacja ustawy o pit i vat zakłada ;jeśli zadłużenie przekroczy 55% pkb , to znika ulga prorodzinna i internetowa z pit a z vat co roku o 1% do góry aż do 25%. Urzędnicy mają się jednak dobrze.Działania takie ja k w naszej gminie składają się może nie bezpośrednio,że ludzie są biedniejsi, ale mają za to nową halę za którą i tak muszą płacić, czy nowe chodniki.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ...odsetki są, ponieważ gmina podpiera się kredytami i obligacjami, ale czy aż 3mln rocznie to chyba nie potwierdzę tę informację, to napiszę,
    myślę że jeśli gmina nie ma własnych środków, a ma możliwości realizacji inwestycji, które wykona (w dobie niszy) w dość dogodnych warunkach finansowania tychże inwestycji, to warto się zadłużyć. (tak myślę, choć nie jestem dobry z ekonomi, więc jeśli się mylę to proszę mnie poprawić)
    w poprzednich kadencjach rocznie, z budżetu wypływała podobna ilość pieniążków, nie na inwestycje, ale na inne sprawy (?!!). a środków zewnętrznych pozyskiwano w kwocie 0,00 pln. więc proporcje są inne.
    ...więc w okresie kryzysu, przy tańszej sile roboczej należy inwestować, moim i nie tylko moim zdaniem, zwłaszcza, że Gmina ma możliwości kredytowe.
    co do zadłużenie PKB to myślę,że gmina w odpowiedzi na to powinna obniżać podatki, które jest w stanie sama regulować (np. opł. adiacencka), za czym ja osobiści optowałem od początku kadencji, argumentując to jednym prostym stwierdzeniem "bogactwo Gminy nie zależy od wielkości budżetu, ale od majętności Jej mieszkańców..."

    OdpowiedzUsuń